неділя, 10 квітня 2016 р.

Тема. Джанні Родарі «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.




Цілі навчальні: шляхом історико-культурного коментаря розкрити маловідомі і малозрозумілі факти історії та культури Італії; ознайомити і зацікавити життям і творчістю письменника;
розвивальні: розвивати навички виразного читання поезії, вміння висловлювати враження від прочитаного, характеризувати образ ліричного героя;
виховні: виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань людства, сприяти формуванню гуманістичних ідеалів справедливості, свободи, честі.
Обладнання: карта світу, портрет письменника, комп’ютер, презентація до уроку, ілюстрації, музичні записи, виставка книг.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.


Світ – це книжка і той, хто не подорожує, читає лише одну сторінку.
– Св. Аугустин
Подорож  довжиною в тисячу миль починається з першого кроку.
Лао-цзи.




1. Слово вчителя
Прочитайте епіграфи до уроку, як ви їх розумієте.
Кожен день приносить нам нові знання, досвід, враження, очікування. Щоб збагатити себе досвідом попередніх поколінь, красою творіння рук людських, життєвою мудрістю перенесемося до чудової країни. Це батьківщина відомого письменника Джанні Родарі.

Але, що це за країна давайте відгадаємо
Вікторина
1. Головна думка, яка узагальнює смисловий та образно-емоційний зміст твору.
2. Узагальнена основа змісту художнього твору, те, про що в цілому йдеться в ньому.
3. Різке риторичне протиставлення образів, станів або понять, пов'язаних між собою внутрішнім змістом або загальним пристроєм.
4. Один із трьох, нарівні з епосом та драмою, родів художньої літератури та мистецтва, в якому у формі  естетизованих переживань осмислюється сутність людського буття.
5. Зміна звичайного (нормального) порядку слів у реченні з метою виділення тих чи інших його членів; порушення звичайного порядку слів, зумовлене логічними, стилістичними або ритмічними вимогами.
6. . Віршований стиль; двоскладова стопа з наголосом на другому складі.
Ідея, тема, антитеза, лірика, інверсія, ямб                ІТАЛІЯ
Сьогодні на уроці ми поговоримо про Італію.

Запис теми уроку

А що ви знаєте про цю країну?
• Італійська мова займає 1 місце по милозвучності.
• Піца— їжа бідняків
• Мода
• Ферарі, ламборджіні, мазераті,
• В Італії є держава в державі — це Ватикан
• 60% культурної  світової спадщини міститься в Італії.
• Національна квітка  — маргаритка. Легенда про маргаритку. В одну молоду дівчину закохався багатий старий. Він не давав проходу дівчині, всюди її переслідував. Дарував багаті подарунки батькам дівчини і вони погодились видати дочку за нього. Дівчина, втративши надію , просить про допомогу у Землі. Земля вислухала бідолашну, і перетворила її на красиву квітку — маргаритку, яка цвіте цілий рік.
• Італія визначає моду у світі.
• Італійці винайшли віолончель, фортепіано, скрипку, механічний годинник, термометр, окуляри.
• Один з найбільших  в світі соборів. Собор святого Петра в Римі, який будувався більше 120 років. Довжина 157 метрів Може вмістити 40 000 людей

• Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Рафаель, Данте Алігьєрі, Сандро Боттічеллі, Арканджело Кореллі (1653-1713) – італійський скрипаль і композитор, основоположник італійської скрипкової школи. Більшість творів композитора – скрипкова та камерно-інструментальна музика. Антоніо Вівальді, Доменіко Скарлатті (1685-1757) – італійський композитор, клавесиніст, Ніколо Паганіні.

  23 жовтня 1920 року у північно-італійському містечку Омен в сім’ї власника маленької пекарні народився хлопчик Джанні, якому судилося стати одним із найкращих казкарів Італії. Його батько, Джузеппе Родарі, був главою численної родини і зовсім не багатою людиною - та й вся Італія на початку XX століття була дуже далека від процвітання. Людям доводилося вирушати на заробітки в сусідні держави - Францію, Швейцарію, Німеччину. Але пекар Родарі зумів знайти своє місце в житті, і сяк-так родина зводила кінці з кінцями.

Дитинство майбутнього казкаря пройшло в люблячій сім’ї, але народився він слабким і часто хворів. Батьки багато часу приділяли вихованню дітей, вчили їх малювати і грати на скрипці. Тяга до малювання у Джанні була настільки велика, що у свій час він навіть мріяв про професію художника. Ще йому хотілося стати майстром іграшок. Усе життя він вважав, що іграшки для дітей настільки ж важливі, як і книги. Вони вчать дітей правильно ставитися до навколишнього світу, роблять їх добрішими.

Джанні виповнилося лише дев’ять років, коли в сім’ю прийшло велике горе. Батько Джузеппе Родарі, який дуже любив тварин, у сильний дощ підібрав на вулиці кошеня, а по дорозі додому сам промок до кісток і сильно застудився. Усього тиждень знадобилося пневмонії, щоб звести в могилу життєра-дісного й улюбленого всіма батька сімейства. Для вдови і дітей настали тяжкі часи. Щоб хоч якось прого¬дувати сім’ю, мати влаштувалася в багатий будинок на роботу служниці. Лише це дозволило Джанні і його двом братам Маріо і Чезаре вижити.
Звичайна школа сім’ї Родарі була не по кишені, а тому Джанні почав займатися в духовній семінарії, де безкоштовно і вчили, і годували, і навіть одягали семінаристів з бідних сімей. Хлопчик дуже нудьгував у семінарії. Пізніше Родарі говорив, що більш нудних днів, ніж навчання в семінарії, він за своє життя пригадати не може. Він стверджував, що для такого навчання потрібно мати терпіння і уяву корови.
Все, що зацікавило Джанні в цьому навчальному закладі, - це бібліотека. Тут він зміг прочитати безліч дивовижних книг, які пробуджували фантазію хлопчика і дарували йому світлі мрії.

У 1937 році Джанні Родарі закінчив семінарію і відразу ж влаштувався на роботу, щоб приносити в сім’ю гроші. Він став викладати в початко- вій школі, а одночасно відвідував лекції з філології в Міланському університеті і з величезним інтересом
самостійно вивчав філософію і суспільствознавство.  У школі вперше розкрився унікальний талант Родарі - його рідкісний дар спілкування з дітьми. Він умів розповідати про складне просто, з вигадкою, складати на ходу всілякі небилиці, які не стосуються уроку, але пробуджують фантазію дітей.

Вчитель.  Можливо, Джанні Родарі, який дуже любив дітей, став би вчителем зі світовим ім’ям, але на заваді цьому стала Друга світова війна. Правда, в армію його не взяли - не пройшов медичну комісію. Тоді Родарі вступив до лав Руху Опору. Після війни Джанні Родарі почав працювати в газеті «Єдність» («Уніта») журналістом. Йому доводилося чимало їздити країною, добуваючи новини для своєї газети. Через деякий час головний редактор газети запропонував молодому журналісту окрему тему недільних номерів, присвячену дітям. Родарі починає вести «Дитячий куточок». На цих сторінках він розміщує свої власні цікаві і веселі вірші і казки, повні фантазії, доброти, любові до дітей. Так відбулося народження всесвітньо відомого письменника Джанні Родарі.

Згодом Родарі стає редактором  дитячого журналу «Піоньєре». Саме на сторінках «Піоньєре» в 1951 році з’явилася знаменита казка Джанні Родарі «Пригоди Цибуліно».
Казка була не стільки чарівною, скільки побутовою. Головні персонажі в ній - чоловічки-овочі і чоловічки-фрукти. Хоча жили вони у фантастичній державі, але їх життя було дуже схожим на реальне життя бідних італійців.

Тріумф Джанні Родарі відбувся у1970 році коли за всі твори йому присудили Міжнародну Золоту Медаль  імені Ганса Крістіана Андерсена. Великий італійський казкар   Джанні Родарі помер після важкої хвороби 14 квітня 1980 року у Римі. Якщо вірити словам давньогрецького мудреця  про те, що люди  живуть в написаних ними книгах, то Джанні Родарі житиме вічно — у своїх прекрасних героях і в серцях дітей, які їх полюбили.


Українською мовою твори Джанні Родарі перекладали Анатолій  Іллічевський, Ілько Вакулович. Корунець, Іван  Дзюба, , Микола .Лукаш, Іван.Труш.

ІІ. •     Гра «відгадай твір Джанні Родарі за підказкою»  .

o         "Книга Родарі цікава для широкого кола читачів і, звичайно, для батьків і педагогів".
o         Автора особливо цікавить проблема розвитку творчості дітей..."
o         Мати фантазію добре, але її потрібно ще зуміти змусити працювати! Як? Для цього є маса способів і прийомів:.
o         «Граматика фантазії»


        Ця казка присвячена донечці Паолі та всім іншим дітям.
        В цій книзі письменник віддає свої симпатії тим, хто чесно працює, хто бореться з  неправдою і несправедливістю
        Твій голос може принести тобі або багато лиха, або велику славу. А поки що краще буде, коли ти більше мовчатимеш.
        «Джельсоміно в країні брехунів»



        Певний вплив на його написання мав твір іншого італійського письменника Карла Коллоді «Пригоди Піноккіо»
        Основним сюжетом оповідання є боротьба звичайних овочів проти «найкращих» фруктів
        Ти тепер уже величенький і можеш сам про себе подумати. Про твою маму і братиків подбає дядечко Цибуля. Я хочу, щоб ти пішов учитися.
        «Пригоди Цибуліно»


        У цій книзі звучать фольклорні мотиви, дотепно спровоковані на сучасну дійсність.
        Розсіяний хлопчик втрачає не тільки книжки і зошити, але і пальці, вуха, а добрі сусіди підбирають і приносять мамі.
        Кажуть, що телефоністки з центральної станції забували про роботу, коли синьйор Б'янкі розмовляв по телефону. Воно й правда - казки були такі цікаві.
        «Казки по телефону»

Слово вчителя
Як співробітник дитячих журналів і газет, Д. Родарі постійно спілкується з дітьми робітничих районів Рима, зустрічається з своїми маленькими друзями під час подорожей по Італії. У дітях він бачить чуйних і вимогливих цінителів своєї поезії. Їм він читає свої твори, перевіряючи, які місця в них викликають веселі усмішки, які — сум, співчуття героям і які залишають їх байдужими, а потім переробляє свої твори відповідно до спостережень і шукає такі слова, які б дійшли до серця юних читачів. Таке постійне спілкування і відчуття духовного контакту з маленькими читачами надає віршам поета хвилюючої задушевності і щирості.

- Можливо, вам доводилось з батьками мандрувати, їздити з однокласниками на екскурсії, скажіть, що зазвичай ви привозили? (листівки, сувеніри)
− Що найчастіше зображено на листівках? (визначні місця, архітектурні пам’ятки, куточки природи)
Ось про такі листівки і розповість Дж.Родарі у своєму вірші «Листівки з видами міст…»
ІІІ. Робота з текстом.
1. Виразне читання вірша Дж.Родарі «Листівки з видами міст…»

Листівки з видами міст
Поштові листівки з видами міст
Купує в Італії кожен турист.
Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум...
Мілан із славетним готичним собором.
Ось Піза з своєю похилою вежею.
Венеція-краля з каналів мережею.
Ось Генуя — гавань, палаци блискучі,
Неаполь — затока, Везувій димучий...
Чудово! Прекрасно! Розкішні види!
А глянь за картинки — чи так воно вийде?
Чи справді в Венеції тільки й роботи —
Гондоли ганять і співать без турботи?
Чи справді безжурні неаполітанці
Тільки те й знають, що гулі і танці?
Не вірю я чужим речам,
А вірю я своїм очам.
Дозвольте, синьйори, самому розглянуться
На всі ті міста — у натурі, без глянцю.
Хай сам подивлюся.
Хай сам я побачу,
Кому як живеться.
Хто скаче, хто плаче.
Хай сам я узнаю.
Хто як міркує.
Хто діло робить.
Хто байдикує,
Хто на роботу йде не снідавши.
Хто спать лягає не обідавши,
Та ще й на камені голому,
Бо ніде прихилити голову...
Погляньте і ви за картинки, синьйори:
Картинки веселі, життя — суворе.

2Словникова робота.

Щоб краще зрозуміти вірш , відкриєм словникову скарбничку

ГА́ВАНЬ, і, жін. Природно захищена від вітру, хвиль, течій і льодоходу частина океану, моря, річки, зручна для стоянки суден. В гавані були причали для суден — міських і приватних, судоремонтні майстерні, складські будівлі
//  Місто з природною або штучно зробленою стоянкою для суден.

Гондо́ла (Венеціанська гондола) — традиційний венеціанський грібний човен. Є одним з символів Венеції.

ГУЛІ 1, ів, мн., розм. Веселе, з розвагами, танцями і т. ін. проведення часу.

− Яке враження про Італію склалося у вас після прочитання опису міст, які зображені на поштових листівках?
Розкажіть, що зображено на листівках, які описує автор.
Якими змальовано італійські міста?
− Перед вами сонячне коло з написом «ліричний герой». Будь ласка, напишіть на промінчиках слова з поезії, які підтверджують наявність ліричного героя.( Ось Рим…, Ось Піза…, Ось Генуя…, А глянь…, Не вірю…, Я вірю…, Дозвольте…, Хай сам подивлюся.
Хай сам я побачу. Хай сам я узнаю. Погляньте і ви… )
− В яких рядках ліричний герой висловлює власну думку про визначні місця? («Чудово! Прекрасно! Розкішні види!»)
  З якою інтонацією слід читати рядок «Чудово! Прекрасно! Розкішні види!»? Поясніть свою думку.
− Чи можуть поштові листівки з видами міст розповісти про життя їхніх мешканців?
− Віднайди в тексті слова, у яких виражено недовіру ліричного героя до того, що він бачить на листівках? («Дозвольте, синьйори, самому розглянуться: На всі ті міста – у натурі,без глянцю.»)
− Що означає вжитий у вірші вислів «без глянцю»?

− У яких словах виражено прагнення автора самому про все дізнатися, відкрити таємниці світу? («Хай сам подивлюся, Хай сам я побачу»)
− Знайдіть рядки, у яких автор узагальнює свої спостереження. Чи погоджуєтеся ви з його висновком? Дайте розгорнуту відповідь.
− До яких роздумів спонукав вас цей вірш?
− На скільки частин можна поділити твір? (На три. Перша – розповідь про визначні місця Італії, друга – роздуми ліричного героя, третя – висновок: «Не все те золото, що блищить» пояснити прислів’я.)
o         Символом чого виступає у вірші листівка? (Листівка є символом різниці між тим, що ми бачимо, і дійсною картиною світу. На красивих поштових картках зображують визначні місця і щасливих людей. На цих картинках неможливо побачити реальний стан речей.)

Музична пауза

IV. Закріплення знань, умінь і навичок
Робота в групах
І – знайти у вірші художні засоби, пояснити їхню роль.
ІІ – визначити тему та ідею поезії
ІІІ – віднайти в тексті приклади використання антитези.

Проаналізуйте синтаксис вірша. (Більшість речень є простими. Є речення, які закінчуються трьома крапками: «Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум…». Таке закінчення речення означає, що перелік може бути продовжено. Є окличні речення: «Чудово! Прекрасно! Розкішні види!». Ці речення виражають захоплення ліричного героя від споглядання міст і історичних місць. Є декілька риторичних  речень («А глянь за картинки — чи так воно вийде?», «Чи справді в Венеції  тільки й роботи — Гондоли ганять і співать без турботи? Чи справді безжурні  неаполітанці Тільки те й знають, що гулі і танці?»), які ставлять питання і натякають на відповідь.)
− З якою метою автор вживає риторичні запитання? (висловлює свою недовіру)


Перегляд презентації «Дива Італії»
Рим - столиця казкової Італії і одне з найдавніших міст планети. Його іменують Вічним містом - історія Риму налічує вже більше трьох тисяч років. Незважаючи на такий поважний вік, італійська столиця і до цього дня залишається одним з романтичних і прекрасних міст світу.  Протягом свого існування він накопичив не тільки безліч культурних скарбів, але й створив на своїй території незалежну державу - Ватикан. Єдина різниця Ватикану від інших незалежних країн в тому, що глава Ватикану не тільки керує своєю державою, а й являється главою всесвітньої релігії мільйонів. Це невелика країна в 400 кв м., яку можна пройти вздовж її розписаних зірками стін за 1 годину.  Площа святого Петра доказує геніальність свого творця — архітектор і скульптор 17 ст Джованні Берніні, який відчув, що головний храм столиці має бути обернений до людей і ніби  бажає пригорнути до себе своїх дітей. Так була створена площа з еліптичною формою. В центрі поставлений античний 26 -метровий обеліск. Берніні наділив обеліск і практичною користю. Тіні проходячи по каменях площі показували годину.

Капітолій
Це невисокий з семи пагорбів, на яких стоїть Рим. Невеликий він і за своїми розмірами. Однак саме цей пагорб вважається серцем міста. На нього ведуть круті мармурові сходи. Колись тут стояв храм Юпітера. Тепер в центрі пагорба знаходиться площа Капітолія, яку спроектував в 16 сторіччі сам Мікеланджело. Її обрамляють три палацу. Праворуч стоїть Палац Консерваторів, ліворуч - Новий палац, в глибині - Палац Сенаторів. У двох перших палацах зараз розташовані музеї, а в Палаці Сенаторів знаходиться муніципалітет

Колізей— це одна з відомих пам'яток не тільки італійської столиці, а й усієї Європи. Чого тільки не бачив цей римський амфітеатр: і бої гладіаторів, і полювання на хижих звірів, і морські битви, для проведення яких вся арена заливалася водою. Доторкаючись до старого мармуру, з якого зроблені його стіни, можна відчути подих багатовікової історії. До нинішніх часів вціліла тільки північна частина його зовнішньої стіни. Незважаючи на це, руїни амфітеатру приваблюють безліч туристів.

Форум
Римський Форум - ще одне знакове місце міста. Це стародавні руїни, вже неабияк порослі чагарником і травою. Форум за часів правління Юлія Цезаря був політичним центром Давнього Риму
Римський Форум — площа в центрі Стародавнього Рима разом з прилеглими будівлями. Спочатку на ній розташовувався ринок, пізніше вона включила в себе коміції (замість народних зібрань), курію (замість засідань Сената) та придбала також політичні функції.
Форум служив центром суспільного життя, та з повсякденного спілкування людей еволюціонувало тематичне спілкування, що носить всі ознаки того, що ми сьогодні називаємо форумом.

Мілан
Мілан розташований на відстані близько 480 км на північний захід від Рима. Назва міста походить від латинського Mediolanum (medio — «посеред» і lanum — «рівнина»).
Мілан — значний фінансовий, промисловий, науковий і культурний центр. Там знаходяться Італійська фондова біржа, 6 університетів, виставки й ярмарки світового значення. Це один зі світових центрів моди (будинки моди Джорджо Армані, Роберто Каваллі, Версаче).
Міланський собор —це один з п’яти найбільших соборів світу, побудований в готичному стилі і розташований в самому центрі міста . Тільки одних статуй  у соборі налічується 3400! Довжина храму – 158  метрів, висота шпилю – 106 метрів та вміщає близько 40 000 відвідувачів! Сама атмосфера в храмі вражаючи, коли ти зайшов туди, ти не хочеш його покидати, тобі там напрочуд спокійно та затишно і щось тримає тебе там.  Над вівтарем у соборі зберігається головна святиня цього місця — цвях із хреста Христового, який, згідно з легендою, був знайдений святим Амвросієм.

ПІЗАНСЬКА ВЕЖА
Піза знаходиться на правому березі гирла ріки Арно, біля Ліґурійського моря, на відстані близько 270 км на північний захід від Рима.
Протягом тривалого періоду Піза була морською республікою з чисельним флотом. Сила Пізи як морської держави досягла апогею в ХІ ст. коли вона набула слави як одна з чотирьох головних морських республік Італії. Численні пам'ятники, стародавні будівлі, музеї досі живо зберігають спогади про минулу велич і міць.
Сьогодні перше, що спадає на думку у зв’язку з цим містом, — це, звичайно ж, знаменита падаюча вежа. Однак відома дзвіниця — тільки одна з численних пам'яток архітектури та культури Пізи, готових задовольнити цікавість туристів з усього світу, які вважають своїм обов'язком відвідати місто. Гордість Пізи складають, зокрема, Площа чудес, Пізанській собор, Музей старовинних кораблів, церква Святої Катерини, Королівський і Національний музеї.
Існують різні припущення, що пояснюють причини нахилу вежі. Дослідники допускають можливість, що її архітектор Бонанно під час будівництва неправильно розмістив під вежею насоси для відкачування ґрунтових вод. Через те відкачана вода стікала в один бік — у напрямку річки Арно. Також є версії, що Бонанно просто зекономив на фундаменті, щоб збільшити свій заробіток, або заклав частину фундаменту дзвіниці на твердому ґрунті, а частину — на м'якому.
З верхнього поверху вежі всесвітньо відомий вчений Галілео Галілей під час своїх дослідів кидав різні предмети, щоб довести, що швидкість падіння не залежить від ваги падаючого тіла.

В останні десятиліття архітектори світу були стурбовані тим, що кут нахилу Пізанської вежі став дуже великим і існував величезний ризик, що одного дня вежа просто впаде. Саме тому останнім часом була проведена низка заходів, які дозволили зменшити відхилення вежі. У червні 2007 року Міжнародна група рятувальників Пізанської вежі прибрала з північної сторони дзвіниці 70 тонн ґрунту, що призвело до повороту споруди в цей бік. Рух контролювався за допомогою 600 тонн свинцевої противаги. Проект обійшовся в 20 млн. доларів. У результаті вдалося на 45 см зменшити відхилення верхівки вежі.
Самі жителі Пізи з любов’ю називають свою унікальну вежу «тривалим дивом», бо щороку вона відхиляється на 1 мм від своєї вертикальної осі і так «падає» ось уже вісім сотень років.

Венеція — одне з найбільш унікальних місць не тільки Італії, а й всієї Європи. Місто на воді із чудовою архітектурою та цікавою історією вже давно стала Меккою відпочинку для багатьох туристів. Йог часто називають містом-музеєм, тут майже кожна будівля має свою легенду. Тісно забудований  старовинними будівлями історичний центр міста розташований на 120 невеликих піщаних островах, які з’єднуються між собою 400-ми мостами та перетинаються 170-ма каналами.
Венеціанська республіка в часи Середньовіччя та Відродження була потужною морською державою, плацдармом для Хрестових походів та важливим центром торгівлі. Венеція також відома рядом мистецьких рухів епохи Ренесансу. Місто відіграло значну роль в історії симфонічної та оперної музики; це батьківщина композитора Антоніо Вівальді.
За результатами опитування, яке провів журнал «Форбс» у 2010 році, Венеція потрапила до дванадцятки найкрасивіших міст світу.

Неаполь— незвичайно живе і яскраве місто, багате на історичні пам’ятки і гарні пейзажі. Це найбільше місто  південної Італії розташоване у підніжжя вулкану Везувій. Неаполь схожий на великий вулик: шумний, колоритний і різнобарвний, тут перемішались багато національностей, мов і звичаїв.

Везувій — один із трьох діючих вулканів Італії і єдиний діючий вулкан материкової Європи. Він знаходиться на узбережжі Неаполітанської затоки, недалеко від Неаполя. Відомий тим, що під час виверження у 79 році н. е. знищив римські міста Помпеї і Геркуланум. Приблизне число загиблих в Помпеях — 2 000 чоловік.
Везувій вважається одним із найнебезпечніших вулканів світу. Відомо більше 80 значних вивержень цього вулкана, останнє з яких сталося в 1944 році.
Сьогодні вулкан Везувій вважається найбільш вивченим вулканом у світі завдяки тривалим і систематичним спостереженням. За активністю вулкана стежить спеціально обладнана станція. У кратері та на свіжих лавових потоках досі іноді вириваються водяні пари й гази з температурою до 400 °C.
Лава, вивітрюючись, створила родючий ґрунт схилів Везувію. На нижній частині схилів знаходяться фруктові сади та виноградники, вище, до висоти приблизно 800 м — соснові гаї. Сьогодні навколо Везувію розташований національний парк, який діє з 1995 року і є одним із найпопулярніших місць для туризму в Італії.




V. Рефлексія
«Мікрофон»
Сьогодні на уроці я дізнався про…
На уроці мені найбільше сподобалось… Тому що…
Найбільше мене вразило… Тому що…
Я хотів би побувати в …  Тому що…

Ми з вами на уроці побували в прекрасній країні – Італії,познайомилися з творчістю Дж.Родарі, проаналізувати його поезію «Листи з видами міст…» і , я думаю, той багаж знань, що ви сьогодні отримали , ви візьмете з собою в життя.

Оцінювання

VI. Домашнє завдання.

1. Дати відповіді на запитання підручника.

2. Написати твір-мініатюру «Про що може розповісти листівка?»

<iframe src="https://docs.google.com/presentation/d/1cKPwBDQY3Zky5ErE9ONaeU0_A6Ze1tOKavVf9zep5fc/embed?start=false&loop=false&delayms=3000" frameborder="0" width="960" height="749" allowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" webkitallowfullscreen="true"></iframe>



Немає коментарів:

Дописати коментар